Dag 21/28 - Prullen rond Modesto - Reisverslag uit Modesto, Verenigde Staten van Roland Oomens - WaarBenJij.nu Dag 21/28 - Prullen rond Modesto - Reisverslag uit Modesto, Verenigde Staten van Roland Oomens - WaarBenJij.nu

Dag 21/28 - Prullen rond Modesto

Door: Roland Oomens

Blijf op de hoogte en volg Roland

15 Juni 2011 | Verenigde Staten, Modesto

Woensdag 15-6-2011.
Extra dagje in en rond Modesto tot onze beschikking. Met de bange achtergrondgedachte dat Modesto net zo saai zou kunnen zijn als eergisteren Fresno, wat er op de kaart ook indrukwekkend uitzag, doen ons besluiten het buitengebied op te zoeken. We zoeken een van de kleine meertjes een eindje verderop op na een rustige ochtendstart, boodschapjes onderweg, je kent het. Op weg daar naartoe komen we door piepklein gat La Grange, dat echter meer charme en authenticiteit (goed geschreven ?) in zich blijkt te hebben dan heel Fresno met zijn Breda-grootte bij elkaar. Een ruim honderd jaar oude saloon aangetroffen, een rodeo terrein aangetroffen, het kan niet klassieker, heerlijk klein genieten allemaal.
Twee dingen gingen mis op zoek naar water daarna. Ingang een van de grotere meertjes ( ‘ik rij maar wat verder, die grotere ziet er beter uit op papier’ ) bleek verder weg te zijn dan verwacht, en…… zwembroek vergeten. Wel in mijn handen gehad maar uiteindelijk niet in de achterbak beland. Snap jij het ? Dan maar beetje zitten koekeloeren aan het water. Sigaartje opsteken ging niet, aansteker vergeten, wel in mijn handen gehad. 3 dingen gingen dus mis. Hmmmm. Een sign ?
Na tijdje terug gegaan naar motel en ben ik zelf op pad gegaan om de gisteren-avond voorbij gereden mooie landschapsbeelden alsnog vast te leggen. Niet allemaal gelukt, tijd en licht waren anders, ik kon niet stoppen waar nodig en ga zo maar door. Van hoger af is bepaald dat dit niet ging gebeuren. Wel paar andere leuke natuurshots gepoogd te pakken. Op 1 mijl van het motel langs meneer M. Donalds een paar fishburgers ‘to go’ meegenomen om het meisje te voeden. Ik ben een feeder weet je. Maar als ze vol zit stop ik, tjaaa eigenlijk een wannabee feeder okee.
Truste, 1:58 uur hier nu, bij jullie 9 uur later. Of was het nou 8 uur ? Who cares, morgen naar San Francisco voor 6 dagen en nachten… ooooooo….jaaaaa……Om 11:30 vertrekt de boot eerst naar Alcatraz om eens een kijkje in het voormalige gevangeniswezen te nemen.

Roland

De belevende boekhouder die waar mogelijk met zijn meisje Wilma mooie plekjes op de aardbol gaat bekijken en omgevingen en sferen opsnuift. Plains, trains, automobiles and motorcycles zijn daarbij mooie verplaatsmiddelen. Werkpatronen, geld en tijd zijn daarbij de beperkende factoren. Hij doet het er maar mee. Hoe het ook loopt, deze minder jonge belever schept er groot genoegen in de ervaringen in eigen bewoordingen aan anderen voor te schotelen. Ik hoop u hier en daar vrolijk te maken en een glimlach op uw gezicht te toveren.

Actief sinds 23 Juli 2014
Totaal aantal bezoekers 12074