Dag 3/28 - Denver naar Monticello - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Roland Oomens - WaarBenJij.nu Dag 3/28 - Denver naar Monticello - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Roland Oomens - WaarBenJij.nu

Dag 3/28 - Denver naar Monticello

Door: Roland Oomens

Blijf op de hoogte en volg Roland

28 Mei 2011 | Verenigde Staten, Moab

Zaterdag 28-5-2011.
Omdat Estes Park nog gesloten is besluiten we Zuid-Oostelijk door te rijden naar Arches Park en in Moab een slaapplaats te gaan zoeken. Het wordt een minder aangename dag, humeur is ook nog niet hersteld. De dag begint fris en bij een plasstop ligt nog volop sneeuw, grappig voor de foto’s, minder grappig voor de zomervakantiebeleving. Een lange tocht door een leeg, saai landschap volgt er ook nog op. Er zijn wel bergen te zien, maar slechts ver aan de horizon rondom het ver uitgesmeerde landschap waar we op cruise control doorheen glijden. De kou van vanmorgen wordt snel vergeten als we een eind verderop even een half uurtje met onze klapstoel in het niets gaan staan en de volle brandende zon op onze lijven laten inwerken. Dit doet goed. Als het Colaatje leeg is en de sigaar lekker opgebrand, gaan we verder. Na ca. 300 Miles / 500 km blijkt elke slaapgelegenheid in supergewild (=perfect gelegen, commercieel, edoch ernstig gezellig) plaatsje Moab net onder het park vol te zijn. Keivol wegens het Memorial Day weekend, heel Amerika zit er in dit lange vrije weekend. Zucht. Laten we doorrijden naar La Sal, het dichtstbijzijnde dorpje een kilometer of 50 verderop. Het blijkt een gehucht met 2 straten, een paar woonwagens en 6 pickups te zijn.
Nog een eind verder doorrijden naar grotere plaats Monticello is de enige optie in de naderende schemering. Met een al mijlenlang brandend reserve lampje rijden we door duister niemandsland en de onrust over een lege benzinetank neemt toe. We halen Monticello net en vinden daar gelukkig een van de laatste kamers in de Rodeway Inn met een benzinepomp bij de buurman voor de deur. Pfff… meisje de laatste 20 mijl over de emmer dat ik de laatste pomp overgeslagen heb daarstraks (‘ach, dat lukt nog makkelijk joh’ ). Ik ben stiekum ook erg opgelucht…
Het motel is een bescheiden door een Indiase meneer geleid ding. Net op tijd binnen trouwens, andere reizigers komen vanuit dezelfde richting als ons binnendruppelen en krijgen ‘Neen’ te horen. Het gepromote ‘heated pool’ blijkt net iets groter dan onze badkuip thuis, de ‘Wifi’ werkt echter goed. De gekochte fles wijn ook trouwens. Door deze ver weg verplaatste overnachting is het verstandiger geworden het bezoek aan Arches park over te slaan. We boeken een nachtje bij zodat we zondag (morgen dus) wel tijd hebben om terug te rijden en het nabijgelegen Dead Horse point te bezoeken, wat minder tijd vergt.

Tags: Moab, Monticello

Roland

De belevende boekhouder die waar mogelijk met zijn meisje Wilma mooie plekjes op de aardbol gaat bekijken en omgevingen en sferen opsnuift. Plains, trains, automobiles and motorcycles zijn daarbij mooie verplaatsmiddelen. Werkpatronen, geld en tijd zijn daarbij de beperkende factoren. Hij doet het er maar mee. Hoe het ook loopt, deze minder jonge belever schept er groot genoegen in de ervaringen in eigen bewoordingen aan anderen voor te schotelen. Ik hoop u hier en daar vrolijk te maken en een glimlach op uw gezicht te toveren.

Actief sinds 23 Juli 2014
Totaal aantal bezoekers 12091