Busdag van Vinh Long naar Chau Doc - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Roland Oomens - WaarBenJij.nu Busdag van Vinh Long naar Chau Doc - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Roland Oomens - WaarBenJij.nu

Busdag van Vinh Long naar Chau Doc

Door: Roland Oomens

Blijf op de hoogte en volg Roland

15 Mei 2013 | Vietnam, Can Tho

Woensdag 15-5-2013
Een busdag. Na een lichte uitslaap-sessie denken we na over de komende dagen en besluiten al snel die ochtend de stadsbus verder naar Can Tho (30 km) te nemen in plaats van nog een dag in het aangename edoch verder weinig biedende Vinh Long te blijven. Heerlijk trage stadsbus, stopt overal, druk bijrijdertje zoekt de passagiers steeds op de stoep, bus komt die tocht niet boven de 50 km/u uit, de ramen kunnen open, alles haalt ons in. Goed. Ik heb gisteren gelezen over de firma Phuong Trang die een lijnbus heeft rijden tussen o.a. Can Tho en Chau Doc (90000 Dong p.p.), de grensovergang naar Cambodja. Qua tijd loopt het per ongeluk allemaal perfect. Na een rijst-lunch op straat voor het busstation in Can Tho halen we precies op tijd de oranje lijnbus. Perfect. Ik bel in de bus naar een hotel en ook dat komt meteen goed. De busfirma heeft als service na het hoofdvervoer een bestelwagen rijden die mensen naar hun hotel brengt. Gratis, wauw, aanrader die firma. Het oorspronkelijke plan schuift met deze spontane busdag een dag naar voren, dagje Cambodja extra komt eigenlijk wel goed uit. We betrekken hotel Trung Nguyen aan de Bach Dang straat voor 2 nachten. Chau Doc heeft namelijk ook een mooie wateromgeving en een grote markt, waar we ook deze keer pal op kijken hier op de hoek. Brommers, drukte, leven (tot 18:00, dan einde). Na een frisse douche kam ik mijn haartjes in nette patronen en ga weer even aan het werk, schrijven voor jullie, wijntje naast het bed. Ja, weer een ‘Vang Dalat’, paar duppies duurder dan gisteren.

Roland

De belevende boekhouder die waar mogelijk met zijn meisje Wilma mooie plekjes op de aardbol gaat bekijken en omgevingen en sferen opsnuift. Plains, trains, automobiles and motorcycles zijn daarbij mooie verplaatsmiddelen. Werkpatronen, geld en tijd zijn daarbij de beperkende factoren. Hij doet het er maar mee. Hoe het ook loopt, deze minder jonge belever schept er groot genoegen in de ervaringen in eigen bewoordingen aan anderen voor te schotelen. Ik hoop u hier en daar vrolijk te maken en een glimlach op uw gezicht te toveren.

Actief sinds 23 Juli 2014
Totaal aantal bezoekers 12053