Salamanders in hotel - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Roland Oomens - WaarBenJij.nu Salamanders in hotel - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Roland Oomens - WaarBenJij.nu

Salamanders in hotel

Door: Roland Oomens

Blijf op de hoogte en volg Roland

08 Mei 2013 | Vietnam, Hoi An

Woensdag 8-5-2013
Al een paar avonden vragen we ons af wat voor soort vogeltje toch dat bescheiden geluid maakt gedurende de avond en nacht, gelijkend op een merel in de verte. Soms zo dichtbij dat hij op ons balkonnetje tegen het raam lijkt te zitten. Bij mij begon het al eerder te dagen toen ik de salamanderachtige, 12 cm grote bezoeker die avond in de hoogte tegen onze muur zag zitten, maar internet gaf bij een zoektochtje geen antwoord op mijn vraag of er ook soorten zijn die kunnen ‘praten’. Vandaag echter was ik bij de balie van het hotel live getuige van de bron van het geluid tijdens het afrekenen van ons verblijf. De naakte foetus-achtige salamandertjes die her en der langs muren struinen op jacht naar insekten, produceren dit geluid. Zelf gezien, zelf gehoord, gaaf. Wilma was nu ook overtuigd. Aandoenlijke onschuldige beestjes, zal thuis straks eens een close-up uitvergroten, die ogen zijn fantastisch.
Ik had dit dagverslag kort willen houden met een korte serie visuele samenvattingen van deze aanmodderdag….. komen ze alsnog…(in de serie foto's)

Roland

De belevende boekhouder die waar mogelijk met zijn meisje Wilma mooie plekjes op de aardbol gaat bekijken en omgevingen en sferen opsnuift. Plains, trains, automobiles and motorcycles zijn daarbij mooie verplaatsmiddelen. Werkpatronen, geld en tijd zijn daarbij de beperkende factoren. Hij doet het er maar mee. Hoe het ook loopt, deze minder jonge belever schept er groot genoegen in de ervaringen in eigen bewoordingen aan anderen voor te schotelen. Ik hoop u hier en daar vrolijk te maken en een glimlach op uw gezicht te toveren.

Actief sinds 23 Juli 2014
Totaal aantal bezoekers 12048